Välilehdet

torstai 6. lokakuuta 2016

Keep calm and let the youth worker handle it

Jag, Denice jobbar på Vårberga ungdomsgård, Nuokka, som ungdomsarbetare. Under tiden här har jag träffat massor med härliga unga både i ungdomslokalerna, Lypa och Inveon. Ni kommer möta mej både på ungdomslokalerna, i Lypa och säkert på flera andra ställen i samband med ungdomsarbete.

Me in a nutshell; jag är utbildad socionom hem från Lovisa, men har tappat bort mej i Borgå under ungdomsåren på grund av kärleken. Jag är galen i SOMMAREN, TROPISK VÄRME och att resa. Dessutom är jag en ”toivoton romantikko” som njuter av bra pop/dance-musik, motion och nutella.


Före jag började jobba som ungdomsarbetare har jag jobbat på flera olika ställen inom den sociala branschen. Dock har jag inte jobbat direkt med ungdomsarbete. Före jag började här hade jag mycket positiva och höga förväntningar både gällande ungdomar och själva arbetet som ungdomsarbetare. So far, har jag fått bekräftat att mina förväntningar stämmer ihop med hur det i verkligheten är. =) I have found my calling. Jag har även märkt hur mycket bredare och mångsidigare ungdomsarbetarens ”työkuva” är. Dessutom är det en rikedom att kunna think outside the box som ungdomsarbetare, vilket jag anser vara härligt, men på samma gång en liten challenge 

Hoppas vi ses! :)

Me, myself and I.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti