Välilehdet

torstai 13. joulukuuta 2018

TET Porvoon Ohjaamossa


Olen ollut tutustumassa Ohjaamon toimintaan melkein 2 viikkoa. Täällä on ollut kivaa ja on paljon tekemistä. Minulle tämä on ollut todella hyödyllistä, koska Ohjaamossa työskentelee niin monien alojen ihmisiä, joten olen päässyt kuulemaan ja oppimaan eri ammateista. Se on minulle tärkeää, koska haluaisin itse tälle alalle, joten on ihan mahtavaa, että olen täällä oppinut kaikesta. Jatko-opintosuunnitelmani ovat myös paljon selkeämmät, koska olen jutellut työntekijöiden kanssa heidän opiskeluistaan ja nyt tiedän enemmän mikä minua voisi kiinnostaa.

Tähän mennessä TET:in aikana olen esimerkiksi kuullut millaista on työskennellä TE-toimistossa, millainen on psykologin työnkuva ja miten psykologiksi opiskellaan sekä olen oppinut paljon lisää nuorisotyöstä. Olen myös tehnyt monenlaisia pikkujuttuja, kuten pystyttänyt joulukuusen, auttanut joulupuuron järjestelyssä ja tehnyt leikekirjaa. Sain myös tehtyä CV:n valmiiksi ja olen tyytyväinen, koska nyt se on varmasti hyvä. Pääsin tutustumaan Tatsin toimintaan ja kuulemaan, millainen hanke se on ja miten siellä autetaan nuoria. Viimeisten päivien aikana tulen vielä kysymään ainakin sosiaaliohjaajien työstä.

Työelämään tutustuminen Ohjaamossa on todella monipuolista, joten minusta olisi kivaa, jos jatkossakin joku nuori haluaisi päästä tänne TET:iin. Olen saanut laajan kuvan siitä, millaista työelämä oikeasti on. Mielestäni on erittäin tärkeää, että on Ohjaamon kaltainen paikka josta nuoret saavat apua oikeastaan mihin tahansa ongelmaan. Siksi onkin ollut niin kiinnostavaa tutustua täällä kaikkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti