Välilehdet

maanantai 26. lokakuuta 2015

Presentation av praktikant Daniela



Jag heter Daniela är 18 år gammal och är på praktik här på Ungdomstjänster. Min praktik började 5 oktober. Och jag ska vara här 2 månader, tills slutet av November. Jag studerar 3e året till Bildartesan på Inveon.
Jag har många hobbys som jag sysslar med på fritiden. Ungdomsfullmäktige, poesi, blogg, fotografering, skriver för elevbladet, politik och sjunga i kör. Så håller på med rätt mycket. Sedan 2009 har jag skrivit en blogg, och aktivt skrivit poesi började jag 2012. Då var jag 14-15 år gammal och hittade en sida som en kompis hade tipsat om på nätet som heter poeter.se.
På början av 2015 hade jag även en diktutställning i ett bibliotek. Jag har även blivit publicerad i böcker med mina dikter. Poeter.se har ordnat uttagningar till sina poesiantologier, år 2012 var jag med första gången. Och blev jätte glad när jag fick reda på att jag kom med. År 2013 och 2014 var jag också med i deras antologi. Nu som bäst är uttagningen till 2015 pågång, och igår lämnade jag in mitt bidrag så nu får man bara hålla tummarna att jag slipper med denna gång också.
Här är en dikt jag skrivit:

Ingen
Ingen kan gå
genom tiden
utan att
tappa balansen

Ingen kan trava
på skeden
utan att falla i

Ingen kan se
våra brustna hjärtan
och det brinnande hatet

Ingen vågar
fråga
Ingen vet
hur det egentligen är.



Länkar
poeter.se min sida: www.poeter.se/danielai
Min blogg: www.aleinad.blogg.se


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti