Välilehdet

perjantai 6. helmikuuta 2015

Min praktik på ungdomstjänster

Jag studerar till Grafisk designer andra året på Inveon i Borgå centrum. Första året hade vi inte praktik men nu på andra året har vi det, likaså tredje året.
Efter min arbetsintervju fick jag komma till ungdomstjänsterna på jobb. Jag hade mitt eget arbetsbord samt en dator jag fick jobba med.

Mest har jag fått jobba med olika uppgifter på datorn eftersom det hör till min utbildning men jag har också fått göra andra saker som tex. att sortera papper och hänga med på olika tillställningar. Min praktikperiod bestod av 2 månader i sträck vilket jag tycker att är ganska mycket, men bra har det ju gått i alla fall.


Jag har fått hjälp då jag behövt det och alla här är snälla och trevliga mot mig så det känns bra att komma på jobb på morgonen. Ibland har jag haft kvällstur men det har varit mycket sällan. Jag tycker om att jobba på kvällarna eftersom jag få sova så länge jag vill och slipper stress vid morgonmålsbordet.

Jag har lärt mig hur det ser ut i arbetslivet, att det är annorlunda än i skolan. Då jag har blivit färdig med mina studier vill jag fortsätta att studera till djurskötare, för det vill jag mest av allt.

Mvh. Marlina Heimberg







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti