Välilehdet

perjantai 15. joulukuuta 2017

Nuorisotyöntekijän avautuminen


Olen ollut Porvoon nuorisopalveluissa töissä aika pian 15 vuotta. Olen työskennellyt tuon ajan nuorisotiloilla eri puolilla Porvoota. Aloitin työurani nuorisotyön parissa puoliksi vahingossa Kevätkummun Nuokalla. Seuraavaksi vuorossa oli Huhtinen. Sieltä nuorisotila kuitenkin lakkautettiin aika pian ja siirryin Zentraan. Zentrassakin ehdin työskennellä useita vuosia. Seuraava sijoituspaikka oli Gammelbackan Kertsi, jossa työskentelen edelleen.
Jokaiselta nuorisotilalta, työkaverilta, yhteistyökumppanilta ja nuorelta olen oppinut jotakin. Onko se aina ollut tarpeellista tietoa minulle tai onko se jäänyt oppina mieleen…no, ei välttämättä. Yritän kuitenkin muistaa sen, että jokainen ihminen jonka kohtaan, tietää jostakin asiasta enemmän kuin minä. Voin rehellisesti sanoa, että vaihtelu virkistää. Uudet haasteet uusissa työpisteissä on antanut joka kerta uutta puhtia työntekoon. Aluksi muutokset ovat tuntuneet aina pahalta, mutta jälkikäteen ajateltuna kaikki on mennyt hyvin.

Gammelbacka, Kertsi

Nykyinen työpisteeni on Gammelbackan nuorisotila Kertsi. Gammelbackan alueella on vähän huono maine, tai semmoinen kuva minulla ainakin on. Täällä muutaman vuoden työskennelleenä voin kuitenkin sanoa, että alue on paljon mainettaan parempi paikka. Alueella on toimijoita, joiden kanssa yhteistyö on helppoa ja mukavaa. Mutta lapset ja nuoret, he täällä varsinkin ovat mahtavia. Ainakin yleensä. J 
Kertsissä on lämmin, kodinomainen ilmapiiri ja nuoret tulevat keskenään toimeen hyvin. Toki välillä on kaikenlaista säätöä, mutta missäpä ei olisi missä nuorisoa liikkuu.
Tällä hetkellä Kertsi on mun paikka, täällä viihdyn ja täällä haluan olla. Kiitokset siitä kuuluu suuresti Suskille, Jonnalle ja Matsille, tottakai myös muille Porvoon nuoriso-ohjuksille.

No varmaan jotain myös henkilökohtaista… Hankin noin puoli vuotta sitten dronen, kuvauskopterin, jota olen lennättänyt kesän ja syksyn aikana aika paljon. Alla joitakin kuvia ihanasta Gammelbackasta. J

-Nuorisotyöntekijä Miika Koistinen-







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti