Välilehdet

keskiviikko 25. marraskuuta 2015

Praktik på ungdomstjänsterna

Min sista vecka på Borgå Ungdomstjänster. Endast några få dagar kvar tills min praktik slutar. Men jag har faktsikt hunnit med mycket olika saker. Både grafiska och annat roligt. Praktiken på ungdomstjänsterna har nog varit jätte rolig, man har fått lära känna många nya personer. Lärt sig nya saker, och dessutom trivs jag jätte bra här. Så det är lite tråkigt att dom här 8 veckorna börjar redan lida mot sitt slut. Men jag kan rekommendera att ungdomstjänsterna är ett bra ställe att komma på praktik. Här finns varierande uppgifter, som även passar för det jag studerar till Bildartesan. För här finns ju även möjlighet att göra affischer,flyers men så är här ju också ungdomslokalerna som också tar emot praktikanter.

Några av sakerna jag gjort på praktiken är:

  • Engelsk broschyr för Ungdomstjänsterna
  • Varit med på dagsläger tema teater på höstlovet
  • fotograferat i olika evenmang
  • gjort pinsar
  • Olika flyers
  • Affisher
  • Besökt riksdagen
Så det finns faktiskt olika uppgifter, så man tröttnar i allafall inte på att göra samma hela tiden. Bra med varierande uppgifter. Så har jag även fått designat 3 egna pinsar och det var roligt, för jag fick sen ännu göra dom helt och hållet med en pinsmaskin. Och det var något helt nytt. Vi har nog i skolan gjort pinsar men endast i datan så det har inte blivit en färdig produkt. Så det var jätte roligt och se hur pinsarna blev när dom blev färdiga. Dom blev ju faktsikt snygga.

Tyvärr tar min praktik riktigt snart slut har bara torsdag och fredag kvar. Och vill tacka för att jag fick denna fina möjlighet och erfarenhet. Och tack till min handledare Sara!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti