Välilehdet

torstai 10. lokakuuta 2013

Työharjoittelukokemuksia nuorten silmin

Moikka kaikki! 
Juuli mallina

Mä oon Juuli ja mulla on nyt viisiviikkoisen työssäoppimisjakson viimeinen päivä täällä Zentran nuorisotilalla lähtenyt käyntiin. Näihin viiteen viikkoon on mahtunut paljon kaiken näköistä… askartelua, pelaamista, juttelua nuorten kanssa, erilaisia tapahtumia kuten fashion night ja olen oppinut tosi paljon nuorisotilojen toiminnasta ja tästä työstä ylipäätään. 

Ohjaajat ottivat mut hyvin vastaan ja ohjasivat talon tavoille, nuoretkin ottivat parin viikon jälkeen porukkaan mukaan ja kokonaisuudessaan nämä viikot ovat olleet tosi mukavia.


Erityisesti 25.9 järjestetty Fashion Night Zentran illassa jäi mieleeni hyvän yhteishengen, nuorten sekä ohjaajien yhteisen tekemisen sekä kaikkien heittäytymisen vuoksi. Ensimmäisenä aiheena olivat linnanjuhlat, joissa edustin mallina ohjaajien joukkuetta discoon lähtevää merenneitoa. Toinen aihe oli hirviöt, joissa olin Porvoon ainoa ninja. Kaikki nuorten joukkueet onnistuivat tosi hyvin ja asut olivat mahtavia, omalaatuisia ja kaikki keskittyivät niiden tekoon hienosti.


































Nyt tämän työssäoppimisjakson päätyttyä palaan koulun penkille Point Collegeen jatkamaan lähihoitajaopintojani ja jään miettimään näitä hauskoja viikkoja täällä Zentrassa :)

- Juuli








Moikka! Oon 9-luokkalainen Noora ja oon kevarin nuokalla TET-harjottelussa. 


Olen oppinut tulkitsemaan lapsia enemmän, itsehillintää, englantia enemmän, uskallusta puhua muuta kun omaa äidinkieltä ja paljon muuta. Täällä nuokalla on unkarilainen vapaaehtoistyöntekijä Daniel, jonka kanssa englantia olen puhunut.

Mut otettiin hyvin täällä nuokalla vastaan ja oon nauttinut täällä olosta! Ei kyllä yhtään tekis mieli lähteä takasin kouluun vaan mielummin jäisin tänne.



Ollaan käyty papossa eli pakolaisen polku näytelmässä. Siellä ajatukset rupes raksuttamaan ja tajusin mitä jotkut ihmiset on joutunut kokemaan. Kivaa sielläkin oli ja pääsin itsekkin hieman näyttelemään ja se oli mahtava kokemus! 



- Noora

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti